Cumartesi, Kasım 5

onay meselesi


Bu blog benim. Bu yüzden istediğimi yapabilirim!

Başıma gelen -bazen komik bazen trajikomik- şeylerden bahsetmek istiyorum biraz, ‘bir gün..’ diye başlayan.

Bir gün, add drop haftasının içindeydim -4. Sınıf, 1. Dönem. Derken herşey gibi bu hafta da sona ermeye başladı fakat ben onay yaptırmamıştım henüz. Hep şöyle dialoglar yaşadım, dün gibi aklımda hepsi.
-Peki sen onay yaptırdın mı Gülce?
*Yoo yaptırmadım ama bugün daha Çarşamba. Dersleri ekledim hallettim, onayı da yaparım nasıl olsa.
-Dikkat et ama bak kaçırma sakın.
*Yok ya korkma hehe.
‘Korktuğum başıma geldi’ cümlesini kullanmayı çok isterdim ama bu konuda hiç bir şekilde bir korkum olmadığı için –biraz olsaydı belki öyle olmazdı- şöyle devam edeceğim, bu konuda yaşadığım şaşkınlığı anlatmaya kelimeler yetmez! Biraz da üzülmüş gibi duyuluyor değil mi? Evet. Şaşkınlık duygusu aslında içinde her şeyden biraz barındırır. Neyse, ben en iyisi devam edeyim. Gün Cuma oldu, pek sevdiğim Erdoğan Hoca’nın Sociology of Knowledge isimli dersindeyim. Ders 5.30’da bitecekti fakat sağolsun kırmadı beni 5’te bıraktı –çünkü onay yaptıracaktım. Nasıl olsa 5.30’a kadar vaktim vardı, bu doğal bir düşünceydi tabii ki!  Derken Adnan Hoca’nın –danışmanımdı kendisi- odasına gittim. Aslında çok normal ama bana o an inanılmaz, olmaması gereken birşeymiş gibi gelen birşey oldu: Adnan Hoca odasında değildi. Herkes hayatında bunu mutlaka yaşamıştır, veya yaşayacaktır –ne yapacağını bilememe hali, bir duraksama. Evet ben de öyle küçük bir an yaşadım. Sonra sekretere de gitmeme rağmen onayımı yaptıramadım. Yapılacak tek birşey vardı söylediklerine göre, dilekçe yazmak; ancak belki kabul edilmeme durumu olabileceğini söylediler. Sonradan eklediğim dersler arasında daha önce 2 kere daha aldığım 2. Sınıf dersi olan History of Sociology 1 de vardı. 3. alışım olacaktı çünkü kendisi 8.40 dersiydi ve dolayısıyla CC idi. Aradan yaklaşık bir ay geçti, artık vize zamanı gelmişti. Derslere gitmiyordum çünkü hem 8.40'tı hem de belki dilekçem kabul edilmemişti ve aslında dersi almıyordum. Bu ihtimalin farkındayken 8.40 dersine nasıl devam edebilirsin ki? Barış Mücen hoca da beni Voodoo’da gördükçe ‘Derslere gelmen gerekiyor, hiç devam etmiyorsun’, ‘Gülce dersi alıp almadığını kontrol et, benim listemde gözükmüyorsun ’ gibi şeyler söylüyordu o ara. Açıkçası biraz utandım, sorumsuz gibi falan hissettim ve kontrol ettim: onaylanmış, dersi alıyormuşum! Ertesi gün vizenin ne zaman olduğunu sordum, sabahmış. Barış Mücen mükemmel bir hoca olduğu için make up verdi. Ama insanın hayatında bazı şeyler hiç değişmiyor. Sonuç: 8.40’a uyanamamaya devam etme ve CB.

1 yorum:

  1. ahaha senin daha onay meselesi gibi kaç tane bööle yazman gereken şeyler war kızım,yazmakla bitmez : )

    YanıtlaSil